Шановні малята та батьки!
Пропонуємо переглянути
та виконати його разом.
Пропонуємо деякі цікаві досліди, які можна зробити разом з дитиною:
Досліди про властивості води
Утворюємо лід
Мета: формувати
уявлення про властивості льоду
розвивати спостережливість, пізнавальну активність.
Разом з
дитиною заповнюємо водою
трубочки для напоїв, з обох кінців затискаємо їх пластиліновими пробками і кладемо у морозильну камеру. Через кілька годин дістаємо і спостерігаємо, як вода виштовхнула пластилін. Вода під час
заморожування розширюється.
Вода — розчинник для багатьох речовин
Мета: формувати
уявлення про те, що деякі речовини можуть розчинятися у воді
розвивати спостережливість, пізнавальну активність.
У різних ємкостях змішуємо з водою сіль, цукор, крохмаль, крупи. Дитина
спостерігає та разом робимо
висновки.
Очищуємо воду
Мета: формувати
уявлення про способи очищення води
розвивати пізнавальну активність, увагу, спостережливість.
В одну ємкість наливаємо чисту
воду, у другу — воду з сіллю, у третю — із крейдою, у четверту — з піском. Також готуємо фільтри для очищення води: клаптик тканини,
паперовий фільтр, фільтр-глечик для питної води, широкий бинт та ватний спонж.
Кожну воду очищуємо за допомогою різного фільтра — кладемо його в лійку та проціджуємо воду. Після кожної фільтрації дитина
спостерігає, як змінилася вода та що залишилося на фільтрі.
Із банки в банку
Мета: формувати
уявлення про те, що вода набуває форми тієї ємкості, у яку її наливають
розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес.
В одну з банок наливаємо воду і ставимо на підставку, другу, порожню,
банку ставимо нижче. У банку з водою опускаємо один кінець смужки тканини, а другий
кінець — у нижню банку. Через деякий час спостерігаємо, як вода
переміщуватиметься в порожню банку. Пояснюємо, що вузенькими проміжками між волокнами
тканини вода піднімається, вбирається в тканину, а потім стікає в нижню банку.
Чи має вода форму?
Мета: формувати
уявлення про те, що вода набуває форми тієї ємкості, у яку її наливають
розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес.
Наповнюємо однаковою кількістю води гумову рукавичку,
надувну кульку, глечик з водою, пляшку, губку. Спостерігаємо, як вода набуває форми тієї
ємкості, у яку її набирають.
Як швидше розчинити цукор і сіль?
Мета: розширювати
та закріплювати знання про властивості води
розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес.
У дві склянки наливаємо
холодну воду, а ще у дві — гарячу. У дві склянки — з холодною і
гарячою водою — кладемо по
столовій ложці солі і розмішуємо. Дитина спостерігає, як вона розчиняється. В інші склянки кладе по
столовій ложці цукру, розмішуємо. Дитина спостерігає, а відтак робить висновок про те, що сіль і цукор швидше
розчиняються в гарячій воді.
Джерело: https://oplatforma.com.ua/article/2176-tskava-nauka-dlya-dtey»