понеділок, 31 жовтня 2022 р.

Розповідь Паучка про місяць жовтень

Мета: продовжувати закріплювати знання дітей про основні осінні ознаки та  погодні зміни в жовтні. Вчити встановлювати найпростіші причинно-наслідкові зв'язки. Вчити використовувати у мовленні узагальнюючі слова. Продовжувати вчити узгоджувати іменники з прикметниками, відповідати на запитання повним реченням. 

Сприяти розвитку мислення, пам'яті, уяви, уваги, дрібної моторики пальців рук, позитивного емоційного ставлення до об'єктів природи. Виховувати активність, самостійність мислення, бережне ставлення до природи.


Послухайте з малюком  "Пісню про осінь"


Подивіться відео-заняття "Місяць Жовтень"

Питання для обговорення:

- Які зміни в жовтні ми бачимо надворі?

- Що змінилось в природі?

- Яких погодніх явищ стало більше?

- Куди відлітають птахи?

- Як змінилась поведінка диких звірів, як ти гадаєш, чому у деяких з них змінюється хутро?

- Куди відлітають птахи?

- Які гриби можна збирати в лісі?

- Яких правил безпеки слід дотримуватись?


Розкажіть чистомовку:




Пограйте в пальчикову гру: "Листопад"

Листопад, листопад!

Листя з дерева летять!

З дуба - дубовий,

З клена - кленовий,

З осини - осиновий,

З берези - березовий.

Повен листя ліс і сад - 

То-то радість для малят!



Гра "Чому так говорять про осінь?"

Усі ми любимо час, коли в нашім краї панує осіння пора. Ми називаємо осінь по-різному, і недаремно.

   Запитання для гри

-  Чому так називають осінь?

- Чому осінь називають художницею? (Вона фарбує листя дерев, кущів, травичку: всі рослини, що раніше були зеленими, восени вдягають нові кольори.)

- Чому осінь називають золотою? (Більшість листочків стали жовтими, золотавими.)

- Чому осінь називають щедрою? (Осінь дарує нам багаті врожаї фруктів, овочів, зернових культур, грибів, горіхів.)

- Чому осінь називають господаркою, хазяйкою? (У цю пору не можна марнувати часу – слід господарювати, трудитися: у полі, садку, на городі й на вулицях міста.)

- Чому осінь називають прощальною порою? Хто із чим (ким) прощається восени? (Ми прощаємося з теплими днями, перелітні пташки – з рідним краєм, а дерева – зі своїм листячком.)

Виконайте завдання:

- З якого дерева листочок?


Яким кольором розфарбуємо останній листочок в кожному ряду?

Підсумки дня: осінь - чудова пора, насолоджуємось красою осінньої природи та бережемо її.