понеділок, 24 жовтня 2022 р.

Продукти харчування

Тиждень "Корисні продукти та культура харчування"

Мета: Продовжувати розвивати інтерес до навколишнього світу. Продовжувати знайомити з поняттям «продукти харчування», дати уявлення про необхідність і користь різних продуктів і страв, розширити знання про деякі українські страви. 

Продовжувати вчити про одну з найважливіших потреб людини – потребу у їжі, донести до свідомості дитини, що у виробництво продуктів харчування вкладено працю багатьох дорослих.  Знайомити з професією кухаря. Формувати навички раціонального споживання продуктів. Продовжувати закріплювати поняття «один» - «багато», форми предметів. Вчити орієнтуватись у просторі.  Сприяти розвитку мислення,  пам'яті, уяви, уваги, дрібної моторики пальців рук. Виховувати бережливе ставлення до результатів праці людини.

Формувати навички розсудливого споживача.  Закріплювати знання основних кольорів.  Сприяти розвитку мислення,  пам'яті, уваги, уяви, зв'язного мовлення,  дрібної моторики пальців рук. Виховувати активність, самостійність,  працелюбність, бережливе ставлення до продуктів харчування.

 


Загадайте загадки:

- На сметану, масло, сир нам воно згодиться.

 І корисне, і смачне, тече, як водиця. 

 Колір в нього, наче сніг, 

 Пригощу я ім усіх! (Молоко).

 -  Дуже схожий на кефір,

 але схожості не вір,

 бо він солоденький, 

 з фруктами смачненький. (Йогурт)

 -   Що з омлету вам зробити,

  Спершу треба нас розбити. (Яйця)

 -  А скажіть-но, любі діти:

 без чого юшки не зварити? (Риба)

 - Під землею народилась

 І для борщику згодилась. 

 Мене чистять, ріжуть, труть, 

 Смажать, варять і печуть. (Картопля)

 - Що то за голова,

 Що лиш зуби й борода?

(Часник)

 -  Мов маленький м’ячик,

 Висить, а не скаче,

 Рум’яне, гладеньке,

 На смак солоденьке. (Яблуко)

- Як можна назвати одним словом всі ці відгадки? (Продукти)

 

Поцікавтесь у малюка,  що він любить їсти  більш за все? Який на смак цей продукт чи страва. Запитайте, як дитина вважає,  для чого люди споживають різні продукти і готують з них різні страви? Чи сподобалось би йому їсти кожен день одне й те саме? Для чого,  взагалі, людина їсть? Розкажіть про те, що для того, щоб людина була здоровою, її  раціон  повинен бути різноманітним, включати  овочі, фрукти,  крупи, зернові, м'ясо, рибу, молочні продукти.


Подивіться відео про корисні продукти

Запитайте у малюка які продукти  або страви він побачив у мультфільмі? Які продукти перемогли у турнірі? Що допомогло їм бути переможцями?


Розкажіть, що існують продукти, які зовсім некорисні для нашого організму. Запропонуйте малюкові зробити деякі досліди:

- Погляньте на чіпси. Вони оброблені барвниками та ще й підсмажені. Це відчуваємо, понюхавши їх. Щоб довести це проведемо досліди.

 

В одну склянку з водою кладемо чіпси, а в другу шматочок картоплі, розмішуємо  ложечкою. Вода, там де чіпси стала брудною від барвників, а вода з картоплею не змінила колір.

Беру серветку, притискаю її до чіпсів. На серветці залишилися масні плями.



- В    один пластиковий стаканчик наливаємо солодкий газований напій, а в інший кладемо картонну «лійку» з ватним тампоном. Якщо пролити напій крізь ватний тампон, то побачимо: диск став жовтим, червоним, зеленим (залежно від кольору напою).

 

Погляньте, ватний диск став коричневим, його пофарбував хімічний барвник, що є причиною різних хвороб людини (нудота, біль у животі, алергія тощо). До того ж у такі напої додають кислоту, ароматизатор, що теж шкодять нашому організму. їх ми не можемо побачити, але відчуваємо на смак. 



Важлива інформація про деякі продукти:

Чіпси. У них є все те, чого не повинно бути в нашій їжі. Вони наповнені ароматизаторами, підсилювачами смаку, емульгаторами, консервантами. Це так звані «єшки», їх наявність на упакуваннях позначають буквою «Е».

Газовані напої. Це суміш цукру, хімії та газів. Як правило, вони містять синтетичний цукрозамінник, що при вживанні у великих дозах сприяє розвитку захворювань нервової системи. Ці напої не втамовують спрагу, а навпаки – збуджують її, і пити хочеться ще дужче.

«Фаст-фуд» (їжа швидкого приготування або «сміттєва їжа»). Це біляші, чебуреки, картопля фрі , хот-доги, все, що смажиться. А смажена їжа призводить до порушення роботи органів травлення: гастритів, печії, колітів, запорів, виразок шлунку.

Ковбаса, сосиски. Такі продукти містять багато ГМО (генетично - модифікованих організмів), ароматизаторів, барвників, які призводять до ракових захворювань.

Дуже шкідливими є також маргарин, майонез, кетчупи, жуйки, цукерки, шоколадні батончики, кава.

Усі ці продукти небезпечні для здоров’я. Якщо ви піклуєтеся про своє здоров’я, спробуйте виключити їх зі свого раціону . Або вживайте їх дуже рідко й у невеликих кількостях.



Подивись на картинку, назви продукти харчування, чи всі з перелічених продуктів можна вживати дітям , які з них вживають у вашій родині:





Проведи доріжку від продукту до тарілки


Підсумки дня: продукти харчування життєво необхідні для кожної людини, для їх виготовлення вкладено важку працю багатьох людей, треба раціонально їх використовувати та зберігати.

Пропонуємо відео для закріплення знань: "Про продукти харчування ".