понеділок, 31 жовтня 2022 р.

Розповідь Паучка про місяць жовтень

Мета: продовжувати закріплювати знання дітей про основні осінні ознаки та  погодні зміни в жовтні. Вчити встановлювати найпростіші причинно-наслідкові зв'язки. Вчити використовувати у мовленні узагальнюючі слова. Продовжувати вчити узгоджувати іменники з прикметниками, відповідати на запитання повним реченням. 

Сприяти розвитку мислення, пам'яті, уяви, уваги, дрібної моторики пальців рук, позитивного емоційного ставлення до об'єктів природи. Виховувати активність, самостійність мислення, бережне ставлення до природи.


Послухайте з малюком  "Пісню про осінь"


Подивіться відео-заняття "Місяць Жовтень"

Питання для обговорення:

- Які зміни в жовтні ми бачимо надворі?

- Що змінилось в природі?

- Яких погодніх явищ стало більше?

- Куди відлітають птахи?

- Як змінилась поведінка диких звірів, як ти гадаєш, чому у деяких з них змінюється хутро?

- Куди відлітають птахи?

- Які гриби можна збирати в лісі?

- Яких правил безпеки слід дотримуватись?


Розкажіть чистомовку:




Пограйте в пальчикову гру: "Листопад"

Листопад, листопад!

Листя з дерева летять!

З дуба - дубовий,

З клена - кленовий,

З осини - осиновий,

З берези - березовий.

Повен листя ліс і сад - 

То-то радість для малят!



Гра "Чому так говорять про осінь?"

Усі ми любимо час, коли в нашім краї панує осіння пора. Ми називаємо осінь по-різному, і недаремно.

   Запитання для гри

-  Чому так називають осінь?

- Чому осінь називають художницею? (Вона фарбує листя дерев, кущів, травичку: всі рослини, що раніше були зеленими, восени вдягають нові кольори.)

- Чому осінь називають золотою? (Більшість листочків стали жовтими, золотавими.)

- Чому осінь називають щедрою? (Осінь дарує нам багаті врожаї фруктів, овочів, зернових культур, грибів, горіхів.)

- Чому осінь називають господаркою, хазяйкою? (У цю пору не можна марнувати часу – слід господарювати, трудитися: у полі, садку, на городі й на вулицях міста.)

- Чому осінь називають прощальною порою? Хто із чим (ким) прощається восени? (Ми прощаємося з теплими днями, перелітні пташки – з рідним краєм, а дерева – зі своїм листячком.)

Виконайте завдання:

- З якого дерева листочок?


Яким кольором розфарбуємо останній листочок в кожному ряду?

Підсумки дня: осінь - чудова пора, насолоджуємось красою осінньої природи та бережемо її.

пʼятниця, 28 жовтня 2022 р.

Культура харчування

Подивіться разом з малюком ранкове привітання.

Під час сніданку зверніть увагу на продукти, з яких його приготували, чи корисні вони для нашого організму. Повторіть основні правила здорового харчування. 

Зверніть увагу на культуру вживання їжі. Поясніть, що існує декілька прийомів їжі на день, яких варто дотримуватись. 


Запитайте у малюка як називається приміщення, в якому готують їжу?
Які предмети допомагають нам готувати їжу?
Який посуд ми використовуємо?
Як слід доглядати за посудом?
Яких правил безпеки слід дотримуватись на кухні?
Запитайте у малюка які правила прийому їжі він знає.

Повторіть ці правила:












Прочитайте (або послухайте аудіо) оповідання І.Сенченка "Хліб святий "

Нагадайте про те, що одним із основних продуктів, які ми вживаємо є хліб. 

Питання для обговорення:

-          Чи добре поводились  діти з хлібом?

-          Що розповіла бабуся Катрусі про хліб?

-          Чому хліб називають святим?


Пропоную подивитись відео  та намалювати посуд на свій смак:




Підсумки дня: дотримання культури харчування позитивно впливає на здоров'я та настрій людини.


Послухайте пісню-гру "Про їжу" у вихідні дні.

четвер, 27 жовтня 2022 р.

Професія - кухар

Загадайте загадку:

Хто на кухні хазяйнує?

Хто каструлями керує

І з ножем працює вправно?

Хто смачні готує страви,

Варить борщ смачний, духм’яний,

Не відтягнеш і за вуха?

 Хто цей майстер? Звісно... (Кухар)


Розкажіть дитині, що 20 жовтня відзначався міжнародний день кухаря. Кухар - це професія. кухарі працюють в столових, кафе, ресторанах.

Професію кухаря здобувають у спеціальних учбових закладах. Кухарі багато практикуються, щоб досягти майстерності в роботі.  Кухарі поділяються на певні категорії: кухар, кондитер, пекар, шеф-кухар.




Розкажіть, що у  кухаря та кондитера є спеціальний одяг, який він одягає приходячи на роботу.  Це – халат, фартух, ковпак або косинка. А робить він це для того, щоб не забруднити свій одяг, і щоб ворсинки, волосся не потрапили в їжу.

     На кухні має бути дуже чисто. Кухонний посуд має своє місце на полицях. У шафках лежать спеції. Продукти зберігаються у холодильнику, а овочі у коморі. На кухні, в одній із шухляд лежить книга рецептів. Що таке рецепт? Рецепт – це список продуктів та їх кількість , які потрібно використати, щоб приготувати страву. Рецепти страв розробляють, керуючись знаннями про правила здорового харчування та способами приготування різних продуктів. Кожна страва готується поступово, за певними етапами та за певний час.  


Повторіть пальчикову гімнастику: "Капуста" 


Подивіться презентацію-казку про здорове харчування:












Запитайте у малюка, як він вважає, чи дотримується ваша родина правил здорового харчування. Які продукти необхідно вживати частіше, а які обмежити?

Кухарі в своїй роботі використовують багато різного обладнання та інструментів. Роздивіться картинки, назвіть предмети на них, для чого вони призначені. Які з цих предметів є у вас вдома?








Виконай завдання:

Знайди серед кухонних приладів ті,
які виготовлені з дерева


Назви що відноситься до приладів, 
а що до посуду



Назви посуд в однині та множині

Підсумки дня: професія повара важлива, відповідальна та цікава, треба багато вчитися та практикуватися, щоб досягти високої майстерності.