четвер, 23 лютого 2023 р.

Дослід: картопля і соломинка



Шановні малята та батьки!

Пропонуємо переглянути 

Дослід: Картопля і соломинка 

та виконати його разом.


Пропонуємо деякі цікаві досліди, які можна зробити разом з дитиною:


Досліди про властивості води

Утворюємо лід

Мета: формувати уявлення про властивості льоду

розвивати спостережливість, пізнавальну активність.

Разом з дитиною заповнюємо водою трубочки для напоїв, з обох кінців затискаємо їх пластиліновими пробками і кладемо у морозильну камеру. Через кілька годин дістаємо і спостерігаємо, як вода виштовхнула пластилін. Вода під час заморожування розширюється.

 

Вода — розчинник для багатьох речовин

Мета: формувати уявлення про те, що деякі речовини можуть розчинятися у воді

розвивати спостережливість, пізнавальну активність.

У різних ємкостях змішуємо з водою сіль, цукор, крохмаль, крупи. Дитина спостерігає та разом робимо висновки.

 

Очищуємо воду

Мета: формувати уявлення про способи очищення води

розвивати пізнавальну активність, увагу, спостережливість.

В одну ємкість наливаємо чисту воду, у другу — воду з сіллю, у третю — із крейдою, у четверту — з піском. Також готуємо фільтри для очищення води: клаптик тканини, паперовий фільтр, фільтр-глечик для питної води, широкий бинт та ватний спонж. Кожну воду  очищуємо за допомогою різного фільтра — кладемо його в лійку та проціджуємо воду. Після кожної фільтрації дитина спостерігає, як змінилася вода та що залишилося на фільтрі.

 

Із банки в банку

Мета: формувати уявлення про те, що вода набуває форми тієї ємкості, у яку її наливають

розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес.

В одну з банок наливаємо воду і ставимо на підставку, другу, порожню, банку ставимо нижче. У банку з водою опускаємо один кінець смужки тканини, а другий кінець — у нижню банку. Через деякий час спостерігаємо, як вода переміщуватиметься в порожню банку. Пояснюємо, що вузенькими проміжками між волокнами тканини вода піднімається, вбирається в тканину, а потім стікає в нижню банку.

 

 Чи має вода форму?

Мета: формувати уявлення про те, що вода набуває форми тієї ємкості, у яку її наливають

розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес.

Наповнюємо однаковою кількістю води гумову рукавичку, надувну кульку, глечик з водою, пляшку, губку. Спостерігаємо, як вода набуває форми тієї ємкості, у яку її набирають.

 

Як швидше розчинити цукор і сіль?

Мета: розширювати та закріплювати знання про властивості води

розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес.

У дві склянки наливаємо холодну воду, а ще у дві — гарячу. У дві склянки — з холодною і гарячою водою — кладемо по столовій ложці солі і розмішуємо. Дитина спостерігає, як вона розчиняється. В інші склянки кладе по столовій ложці цукру, розмішуємо. Дитина спостерігає, а відтак робить висновок про те, що сіль і цукор швидше розчиняються в гарячій воді.

 Джерело: https://oplatforma.com.ua/article/2176-tskava-nauka-dlya-dtey»